ثبت شرکت در عمان
نوشته شده توسط : ali

بر اساس قانون تجارت در عمان ( فرمان سلطنتی 90/55 )، ملت های خارجی مجوز شرکت در فعالیت های بازرگانی عمان قبل از اخذ مجوز تجارت مطابق با قانون تجارت ( طبق ماده 24 ) را ندارند. بنابر ماده 25 قانون تجارت مجوز تاسیس شعب یا ثبت شرکت در عمان در فعالیت های بازرگانی، به جز از طریق نماینده عمانی کسی که در عمان سمت بازرگان دارد و یا با قانون تجارت در عمان آشنایی دارد امکان پذیر نمی باشد.از آن جایی که تبادلات سیاسی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و عمان از موقعیت منحصربفردی برخوردار است، زمینه‎های بسیاری برای ایرانیان علاقه‏مند به سرمایه گذاری در کشور عمان فراهم شده است.ثبت شرکت در عمان با مالکیت ایرانی یکی از این فرصت های طلایی است که منافع زیادی را برای ایرانیان به همراه خواهد داشت.

ثبت شرکت در عمان با مشارکت طرف عمانی:

برای ثبت شرکت در عمان به این روش طرف ایرانی ۷۰% و طرف عمانی ۳۰% از سهام شرکت را دارا می‌باشند که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین ثبت شرکت در عمان مطرح شده است، اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می‎کند هیچ حق دخالتی در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و تنها به دریافت مبلغی به صورت جزئی (توافقی) سالیانه اکتفا می نماید. انجام مراحل ثبت شرکت و اخذ اقامت در این روش در مدت 45 روز کاری انجام می شود.

ثبت شرکت در عمان در مناطق آزاد:

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان  به صورت مالکیت ۱۰۰% طرف ایرانی است. و نیازی به طرف عمانی نیست. نکته‌ی مهم در مورد ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان، ارائه‎ پروپوزال قوی به هیات تصمیم گیر آن مناطق می باشد که در صورت تایید، نسبت به ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان اقدام می شود.

قانون ثبت شرکت در عمان:

هر کشوری یک سری قوانین و مقررات ویژه را برای ثبت شرکت دارا می باشد که افراد متقاضی باید تمامی این قوانین را رعایت نمایند. افرادی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارند بهتر است بدانند که اولا شرکت باید توسط شخص حقیقی به ثبت برسد ثانیا این شرکت باید در عمان تنظیم و به ثبت رسیده باشد تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز نمایند. همچنین اگر شخصی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارد شخص حقوقی باشد در صورتی که در ایران شرکتی را دارا باشد باید مدارک مربوط به شرکت را ارائه نماید تا بتواند شرکت مورد نظر را به ثبت برساند.

 

نکته بسیاری مهمی که وجود دارد این است که برای ثبت شرکت در عمان شخص ایرانی باید ۷۰% و شخص عمانی باید ۳۰% از سهام شرکت را دارا باشد تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز نمایند اما نکته بسیار مهمتر این است که شخص عمانی حق هیچگونه دخالتی در مدیریت شرکت و سود آن را نخواهد شد و انجام این پروسه فقط به دلیل رعایت کردن قوانین عمان می باشد اما فرد عمانی مطابق با قراردادی که منعقد می شود می تواند مبلغی را به صورت ماهیانه دریافت نماید و در سایر مسائل شرکت حق دخالت ندارد.

مراحل ثبت شرکت در عمان:

۱. سپرده سرمایه شرکت در بانک

۲. به ثبت رساندن شرکت در اداره ثبت شرکت ها

۳. معرفی شرکت به اداره مالیات

۴. ثبت نام کارمندان شرکت در اداره تامین اجتماعی

مزیت های ثبت شرکت در عمان:

۱. دارا بودن دسترسی آسان و راحت به مناطق خلیج فارس، اروپا، آفریقا و آسیا

۲. نیاز به نیروی کار جوان

۳. دارا بودن ثبات اقتصادی

۴. بازگشت سرمایه و سود به فرد متقاضی

۵. دارا بودن تجارت آزاد

۶. پرداخت کمترین مالیات بر درآمد شخص و گاها بدون مالیات

۷. استقبال از سرمایه گذار خارجی

 

 

 

سرمایه گذاری مشترک در عمان:

سرمایه گذاری های مشترک تحت نظارت شرکت های بازرگانی فعالیت می کنند . سرمایه گذاری های مشترک توسط افراد حقوقدان و تحت نظارت قانون سرمایه گذاری انجام می شوند. توافق نامه سرمایه گذاری های مشترک به صورت محرمانه می باشند و در معرض عموم قرار نمی گیرند .بنابراین شرکای عمانی میبایست حداقل 51 در صد از مالکیت جهت سرمایه گذاری مشترک را در اختیار داشته باشند.

اگر سرمایه گذاری های مشترک، برای انجام فعالیت های تجاری توسط شخص سومی صورت گیرد، موضوع معامله برای شرکت های AL-Tadamon و یا شراکت کلی در شرکت های AL-Tadamon تحت شرایط خاصی خواهد بود .ناگفته نماند که عملکرد شرکت های Tadamon شباهت بسیاری با شراکت در سیستم قوانین مشترک حقوقی نیز دارد.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: